PowrótCo się stanie, jeśli na karcie płatniczej nie będzie środków i/lub będzie ustawiony zbyt niski limit?
Przy pierwszym użyciu takiej karty w systemie OPS terminal biletowy wykona autoryzację karty. W przypadku, gdy system OPS nie będzie w stanie obciążyć konta z powodu braku środków lub zbyt niskiego limitu, karta zostanie wpisana na listę kart zablokowanych w systemie OPS. Każdorazowa następna próba użycia w systemie OPS karty wpisanej na listę kart zablokowanych będzie skutkowała odmową zakupu biletu i brakiem autoryzacji. W momencie zbliżenia karty płatniczej do terminala biletowego na ekranie wyświetli się stosowna informacja.
W takiej sytuacji pasażer jest proszony o to żeby:
1. Jak najszybciej uzupełnić środki na koncie bankowym powiązanym ze zbliżeniową karta płatniczą. System biletowy automatycznie ponowi zapytania do banku wydawcy karty płatniczej o dostępność środków dla transakcji zakupu biletu w terminalu biletowym, dla której wystąpiła odmowa. W momencie skutecznego ściągnięcia zaległych środków, system biletowy automatycznie usunie kartę płatniczą z listy kart zastrzeżonych i pasażer będzie mieć możliwość realizacji kolejnych transakcji.
2. Dług na karcie można rozliczyć samodzielnie poprzez Portal Pasażera (www.opspoznan.pl) lub bezpośrednio przez terminal biletowy.
3. Alternatywnie pasażer może się udać do w Punktu Obsługi Klienta ZTM Poznań, zweryfikować jaki jest obecny stan zaległości w systemie biletowym z tytułu nieuregulowanych transakcji oraz opłacić transakcje. Pracownik POK, po uregulowaniu zaległości przez pasażera, dokona ręcznego odblokowania karty płatniczej w systemie OPS i pasażer będzie mieć możliwość realizacji kolejnych transakcji.