PowrótJak działa system płatności za bilety w terminalach biletowych?
- Pierwsza transakcja wykonana w terminalu biletowym wykonywana daną kartą jest ZAWSZE AKCEPTOWANA, a bilet zostaje sprzedany.
- Dopiero po sprzedaży biletu, terminal łączy się z systemem informatycznym banku w celu pobrania środków należnych za zakup danego biletu/danych biletów.
- Jeżeli system informatyczny banku odmówi wykonania autoryzacji płatności (np. z powodu braku środków na koncie), karta zostaje zablokowana w systemie OPS do momentu skutecznego ściągnięcia środków za zakupiony bilet/zakupione bilety.
- System w sposób automatyczny wykonuje próbę/y? pobrania środków z konta przypisanego do karty w celu rozliczenia należności za zakupiony bilet/zakupione bilety. Szczegółowe zasady rozliczania transakcji zostały określone w Rozdziale 4 „Regulaminu zawierania umowy przewozu środkami miejskiej komunikacji zbiorowej w Poznaniu poprzez nabycie Biletów przy pomocy Terminali Biletowych”.
- Dług na karcie można rozliczyć samodzielnie poprzez Portal Pasażera (www.opspoznan.pl) lub bezpośrednio przez terminal biletowy [KE1] [JS2] .
- W przypadku skutecznego ściągnięcia środków za bilety karta zostaje automatycznie odblokowana w systemie biletowym.
- W przypadku bezskutecznej próby ściągnięcia środków za bilety, zgodnie z procedurą określoną w „Regulaminie zawierania umowy przewozu środkami miejskiej komunikacji zbiorowej w Poznaniu poprzez nabycie Biletów przy pomocy Terminali Biletowych”, karta zostaje zablokowana w systemie OPS, a jej odblokowanie jest możliwie tylko i wyłącznie w Punkcie Obsługi Klienta ZTM Poznań.