PowrótNajczęstsze powody zablokowania karty w systemie biletowym OPS
- Karta, którą była wykonana płatność ma zablokowaną funkcję płatności zbliżeniowych w banku
W przypadku, gdy karta ma zablokowaną w systemie informatycznym banku funkcję płatności zbliżeniowej, rekomendujemy kontakt z bankiem w celu odblokowania płatności zbliżeniowych w systemie bankowym.
- Dzienny licznik transakcji zbliżeniowych niewymagających potwierdzenia kodem PIN jest ustawiony na zbyt niskim poziomie
W przypadku, gdy dzienny licznik kwotowy lub wartościowy dla transakcji płatniczych nie wymagających autoryzacji kodem PIN w systemie bankowym jest ustawiony na bardzo niskim poziomie i pasażer przekroczy ww. parametr, rekomendujemy kontakt z bankiem w celu podwyższenia tego poziomu.
- Na koncie bankowym powiązanym z kartą płatniczą znajduje się niewystarczające środki do realizacji płatności za bilet
UWAGA!
W przypadku, gdy karta płatnicza została zablokowana w systemie OPS z powodów innych niż opisane powyżej, rekomendujemy kontakt z placówką banku w celu wyjaśnienia powodów braku akceptacji przez system bankowy transakcji zbliżeniowych zrealizowanych w terminalach biletowych.
Za akceptację (lub odrzucenie) płatności za bilet przy użyciu karty płatniczej odpowiadają wyłącznie systemy bankowe, a nie system OPS.